Weet je wat ik iedereen toewens?

18-01-2019

Weet je wat ik iedereen toewens? Resultaat! 🏆

Wil je fitter worden? Wil je meer spieren opbouwen? Wil je terug wat strakker worden?

Dan is het enorm belangrijk dat er een continuïteit zit in je beweegmomenten.

❓ Hoe vaak moet je nu trainen/bewegen om resultaat te boeken?

Hoe vaak, hoe intensief, ... is uiteraard afhankelijk van het doel dat je wenst te behalen.

Wat wel zeker is, is dat 1x bewegen en vervolgens pas weken later terug een beweegmoment inlassen, weinig zin heeft. Daarom werk ik ook bewust niet met 10-beurtenkaarten. Zelf heb ik hier al enkele 10-beurtenkaarten in mijn kast liggen: eentje van het squashen, eentje van het zwemmen, ... . Een 10-beurtenkaart koop je wanneer je in een impulsief moment beslist om terug vaker te gaan bewegen. De eerste paar keer lukt het jou nog om aanwezig te zijn! Na verloop van tijd daalt jammer genoeg jouw motivatie. Je hebt te weinig tijd, je werk/je partner of je kinderen vragen extra veel aandacht, ... .

Wat was mijn reden? Ik ben gestart met de opleiding "voedings- en dieetkunde" waardoor ik verplicht naar de les moest, en niet kon gaan squashen. 😉 Voor het zwemmen... eum eum eum... bloos, bloos, bloos. Eerlijk? Geen! 😞

De eerste week dat het je niet gelukt is om te gaan sporten, zeg je "Ah... volgende week pik ik de draad terug op". De week nadien komt er jammer genoeg terug iets tussen, en dan plots ben je een maand verder en durf je niet meer te gaan?

Herkenbaar??

Aangezien ik wil dat alle vrouwen, die deelnemen aan de Outdoor Workout Voor Vrouwen, resultaat behalen, werk ik met een systeem van voorafbetaling. Ik hou ook bewust de groepen klein. Hierdoor zijn ze verplicht om wekelijks 1x te bewegen. Ze hebben vooraf betaald, waardoor de kans dat ze niet komen (en dus ook geen resultaat bereiken) kleiner wordt.

Jouw lichaam vindt het uiteraard prettig om helemaal niets te doen. Ik start tijdens de Outdoor Workout Voor Vrouwen de trainingen vaak met een applausmomentje. Een "Bravo, het moeilijkste van de training is reeds gelukt. Jullie zijn komen opdagen 😁". Ik ben alle 80 vrouwen daar ook enorm dankbaar voor!! 🤗🤣

❓ Waarom heeft 1x bewegen weinig zin als je resultaat wil bereiken?

Jouw lichaam is perfect gelukkig zoals het nu is. Wanneer je éénmalig een inspanning levert, ervaart jouw lichaam dit als stress. Is het lang geleden dat je jouw spieren nog eens in beweging hebt gezet, dan zal je lichaam hierop ook reageren met enorme spierpijn (uiteraard afhankelijk van wat je hebt gedaan). Resultaat: je beweegt de dagen nadien amper, en je hebt zeker ook geen zin om snel de draad terug op te pikken. Jouw lichaam slaagt in haar opzet: jou zo weinig mogelijk doen bewegen!

Wanneer je echter op regelmatige momenten beweegt, dan merkt jouw lichaam dat het regelmatig stress ervaart. Jouw lichaam en spieren hebben dit niet graag.

Het gevolg? Jouw lichaam zal zich langzaam aanpassen, zodat het jouw beweegmomenten beter aankan. Je zal merken dat je conditie verbetert, je voelt je fitter, je slaapt beter, je krijgt sterkere spieren en botten, jouw gewrichten voelen minder stram aan, ...🧐

❓ Zit je nog met vragen? Wens jij ook resultaat en merk je dat het jou niet alleen lukt? Wil jij ook echt tijd en energie investeren in jouw gezondheid?

Maak dan snel een afspraak via https://uyttenhoveleen.youcanbook.me/