Te koud, te nat, te donker...

25-01-2019

* Geen tijd
* Te druk
* Te nat
* Te koud
* Te... (vul zelf maar aan ;-))

Stel je eens voor hoe het zou zijn om terug fitter te zijn? Hoe zou je je voelen? Wat zou je allemaal terug zonder problemen kunnen? Wat zou je dan anders doen dan nu? Waar verlang jij naar?

Noteer eens voor jezelf waarom je nu perse de wens hebt om fitter te worden? Wat betekent "fitter worden" voor jou? Voor de ene persoon is het een half uurtje kunnen lopen zonder stappen, voor de andere is het terug kunnen spelen met de kinderen, voor de andere is het terug vlot 4 verdiepingen de trap opgaan zonder te zweten, puffen en hijgen.

Wat is jouw doel als je zegt "Ik wil fitter worden, ik wil terug meer bewegen,...". Maak jouw doel zo concreet mogelijk. En wanneer zal je jouw doel bereikt hebben?

Een simpele oefening om terug wat "fitter te worden" is regelmatig de trap op en af gaan. Hierdoor zal jouw conditie verbeteren en doe je zelf wat aan krachttraining.

Hoe begin je daar nu aan??

Start met een haalbaar doel...

Week 1: 2x trap op en af, iedere dag
Week 2: 3x trap op en af, iedere dag
Week 3: 4x trap op en af, iedere dag. Is 4x na elkaar te moeilijk? Ga dan voor 2x + 2x met een pauze tussen.
Week 4: 5x trap op en af OF indien 4x te moeilijk was doe je nu 3x + 1x
...

Zo kan je langzaam opbouwen, de kans op blessures blijft klein en toch zal je verandering merken.

Wie doet er mee?

Ken je iemand, die fitter wil worden, deel dan gerust dit berichtje!

P.S. Wacht niet tot maandag, maar start alvast vandaag :-)!