Hoe blijf jij gemotiveerd om te blijven bewegen?

21-10-2020

"Amaai... ik heb nu terug super veel energie!", dit zei deze ochtend een vrouw na de Outdoor Workout Voor Vrouwen!

Wat ze zei toen ze toekwam?

  • Ik had echt geen zin om te komen
  • Ik had eerlijk gezegd meer zin om terug in mijn bed te kruipen
  • fieuw... wat een ***-weer! ​😁​
  • ...

Nu na de sessie vertelde ik nog even hoe ik mezelf motiveer om toch voldoende te bewegen/te sporten, ik deed er ook een facebook live over.

Benieuwd? Check de video hieronder! đŸ‘‡

En voor de lezers onder jullie... hier alvast mijn pleidooi! 

Hoe voel jij je voor het bewegen/sporten? --> vaak hebben we hier geen zin in, ook ik heb hier wel eens last van đŸ˜  

Hoe voel jij je tijdens het bewegen/sporten? --> meestal valt het tijdens de activiteit altijd wel mee, is dit niet het geval? Dan doe je iets dat je echt niet leuk vindt, en dan raad ik je aan om op zoek te gaan naar iets anders om te doen! đŸ˜Š 

Hoe voel jij je na het bewegen/sporten? --> ik gok (en dat is meestal het geval) dat je nadien toch weer blij bent dat je het gedaan hebt, je hebt meer energie, je ervaart minder stress, je hoofd is terug leeg, ... 

Nu als het allemaal zo positief uitdraait, waarom doen we het dan niet vaker?? 

Ik leg je dit even uit aan de hand van twee voorbeelden: 

  • jouw werk: hoe voel jij je voor je gaat werken? Hoe voel jij je tijdens het werk? Hoe voel jij je na een dag werken? 

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nu zegt: ik ben iedere dag super enthousiast dat ik mag gaan werken, tijdens de dag krijg ik enorm veel energie van mijn job en ook nadien ben ik volledig opgeladen. 

Nu helaas pindakaas... dit is zeker niet altijd het geval! En toch doen we het... 

  • familiefeesten: hoe voel jij je voor je naar een familiefeest moet? Hoe voel jij je tijdens zo'n familiefeest? Hoe voel jij je na zo'n familiefeest? 

Meestal hoor ik dan: tja... meestal heb ik voordien er niet echt veel zin in, tijdens denk ik "fieuw... wanneer mag ik naar huis?" en na zo'n feestje denk je... "oef... dat hebben we ook terug gedaan, hier zijn we ook terug voor even vanaf". 

Hierboven zie je dus twee activiteiten waar we VOOR, TIJDENS en NA meestal geen zin in hebben, het geeft ons geen energie en we doen het maar "omdat het moet... omdat het in onze agenda staat". 

Nu echt waar... we leven maar ÊÊn keer! Is het dan niet eens de tijd om wat vaker in de agenda te plaatsen voor onszelf? 

Heb ik geen zin, dan denk ik dus gewoon aan hoe ik me zal voelen tijdens en na het bewegen. Ik denk bij mezelf "ah... ik start met korte ronde, met 5 min. krachtoefeningen.. en eens ik bezig ben, dan komt de goesting wel en dan ben ik vertrokken". 

Ondertussen is wandelen voor mij ook een gewoonte, het is een deel geworden van mijn ochtendroutine. Ik hoef er dus niet meer over na te denken, en als ik het niet doe... dan zal ik ervoor zorgen dat ik op een ander moment wel ga bewegen. 

Motivation is what gets you started
Habit is what keeps you going
(Jim Rohn)

Dus denk eens na... welke gewoonte zou jij vandaag nog kunnen starten? 



Download jouw gratis e-book

10 fouten die je niet meer mag maken als je wenst af te vallen 👉

    No worries, geen spam! Ik respecteerjouw privacy, je kan op ieder moment uitschrijven!