Huh? Groenten eten als tussendoortje?

31-01-2017

De rode biet kan op hevige supporters rekenen, maar ook op felle tegenstanders. Tot voor kort behoorde ik tot het kamp van de "tegenstanders". Steeds wanneer ik rode bieten at, vond ik de grondsmaak overheersend.

De cursus "Veggie voor starters" georganiseerd door de Vegetarische Kookstudio bracht hierin verandering. Om mijn dagelijkse groenteconsumptie te verhogen eet ik nu regelmatig als tussendoortje of bij mijn middageten een rodebietenslaatje met appel. Het slaatje is makkelijk en snel klaar te maken. Je kan gerust twee porties klaarmaken: een portie om onmiddellijk op te eten (vitaminenverlies is dan beperkter) en de overschot kan je eten de volgende dag. 

Recept: rodebietenslaatje met appel 

Aantal porties: 2

Ingrediënten:

  • 1 rode biet, rauw (200 g)
  • 1 appel, rauw (bv. Jonagold, Cox, ...) (200 g)
  • een scheutje appelazijn 
  • peper/zout (optioneel)

Bereidingswijze:

  • Was de rode biet en de appel onder stromend water. 
  • Schil de rode biet en rasp hem. 
  • Verwijder het klokhuis van de appel. 
  • Snij de appel in kleine stukjes. 
  • Roer de appel door de rode biet.
  • Breng de salade op smaak met wat appelazijn en zout (optioneel). 


Wens je de salade te maken, maar heb je geen appelazijn in huis? De appelazijn kan eventueel ook vervangen worden door het sap van 1 citroen. 

Even een eigen aanvulling: ik voeg regelmatig ook nog wat feta toe en/of een portie noten. MMMM 😋


Bron: "Veggie voor starters" , Vegetarische Kookstudio


Wil jij graag een eet- en levensstijl ontwikkelen, die op je lijf geschreven staat en je moeiteloos levenslang kan volhouden? Boek dan nu jouw gratis sessie. 👇

Download jouw gratis e-book

10 fouten die je niet meer mag maken als je wenst af te vallen 👉

    No worries, geen spam! Ik respecteerjouw privacy, je kan op ieder moment uitschrijven!