Blog
 

"Leen, let jij ook nog steeds op wat je eet? Jij hebt dat toch niet nodig? "

Vroeger at ik dagelijks bij het ontbijt speculoos van Lotus. 😋😋😋
Ik dopte de speculoos in mijn koffie, de natte speculoos gebruikte ik vervolgens als beleg op mijn boterham. Ik puzzelde de ene speculoos na de andere speculoos netjes...

VBVD organisereert naar jaarlijkse traditie de Week Van De Diëtist van 20-26 maart. Zij moedigt iedereen aan om er samen de gezondste week van te maken en kinderen en jongeren op een positieve manier aan te sporen om gezonder te eten. Wil je weten welke acties er zijn gepland? Kijk op https://www.facebook.com/WeekVanDeDietist/

De rode biet kan op hevige supporters rekenen, maar ook op felle tegenstanders. Tot voor kort behoorde ik tot het kamp van de "tegenstanders". Steeds wanneer ik rode bieten at, vond ik de grondsmaak overheersend.

De kostprijs van groenten en fruit wordt regelmatig ervaren als een barrière om meer groenten en fruit te eten. Gezonde voeding hoeft echter niet duur te zijn. Geef de voorkeur aan seizoensgroenten. Als de aanvoer groot is, is de prijs lager. Seizoensgroenten en -fruit zijn verser, ze hebben vaak meer smaak en een grotere voedingswaarde.